diumenge, 24 de gener del 2010

Un petit fragment de Maslow (anuncis de TV)

Si mirem la televisió ens n’adonem que consantment ens estan bombardejant amb anuncis amb la intenció que consumim productes, que comprem cases, que anem de viatge… De tots aquests l’altre dia me’n va cridar l’atenció un, el de “Ibercaja”. Comença així:

“Hi ha una teoria econòmica que afirma que en èpoques de crisi les vendes de pintallavis de color vermells i fundes nòrdiques es disparen. Segons aquesta teoria això passa perquè la gent busca maneres de sentir-se segura i protegida.”

En acabar de visualitzar l’anunci el que em va venir al cap va ser la piràmide de Maslow. Potser abans d’haver tractat el tema a les classes teòriques potser ni se m’hauria passat pel cap pensar en Maslow després de visualitzar l’anunci.

No sabem si la teoria de la qual parla és certa o simplement és una estratègia de màrqueting com qualsevol altra. En qualsevol cas trobo que és molt interessant que en un anunci publicitari es vegi implicat el fet que la base del comportament de les persones sigui haver de satisfer necessitats. Tal i com diu a l’anunci el que volen assolir és satisfer la necessitat de la seguretat però, què els fa pensar que els hi atorgarà més seguretat un pintallavis i una funda nòrdica? A continuació, m’agradaria intentar descobrir quins factors poden intervenir en aquesta seguretat.

Pintallavis de color vermell: el color vermell està associat al poder, a un estat enèrgic intens, passió, força, empenta i acció. No obstant com a tot color té la seva vesant positiva i negativa. La part positiva: estimula l’acció, l’activitat, el vigor, el poder creatiu... La part negativa: simbolitza l’odi i l’energia mal encaminada, la crueltat i el vessament de sang. D’aquesta interpretació del color es pot deduir que una petita dosi de vermell a la cara produeix una sensació d’empenta i seguretat davant de les situacions difícils.

Fundes nòrdiques: suposo que la seguretat d’aquestes ve donada pel fet que quan dormim ens agrada sentir-nos protegits, abraçats per una calor que ens resulta familiar i què millor que un nòrdic acollidor?

Així doncs per sorprenent que sembli podem trobar un petit fragment de Maslow fins i tot mirant els pesats i interminables anuncis. Potser no és tan dolent mirar la televisió.


Link on podeu visualitzar l'anunci.
http://www.youtube.com/watch?v=Z-Y-TS99Jbo

1 comentari: